Tidningen Hotell & Restaurang skriver om HotSpot


Tidningen Hotell & Restaurang skriver om HotSpot i sitt marsnummer.

article

Ny Wi-Fi lösning hjälper restauranger och caféer att identifiera och kommunicera med sina besökare. En undersökning
från Cisco (2012) visar att 35% av alla smartphone användare kopplar upp sig mot ett öppet Wi-Fi minst en gång/vecka.

Kommunikationsföretaget i-page lanserar nu HotSpot – en helt ny Wi-Fi tjänst, som ger restaurangägare möjlighet att identifiera och kommunicera med sina fysiska besökare. Konceptet bygger på att gästen, i utbyte mot gratis internet, måste logga in via sociala medier (Facebook, Twitter, LinkedIn eller Google+). I och med detta får restaurangägaren tillgång till gästens kontaktuppgifter och sociala data såsom ålder och kön. Denna information kan sedan användas i marknadsföringssyfte, både på sociala medier och vid utskick av exempelvis nyhetsbrev och erbjudanden via SMS eller e-post.

Med hjälp av denna information kan man som restaurangägare exempelvis rikta annonseringen på Facebook genom att enbart annonsera på sina tidigare gästers Facebooksidor.

HotSpot har även en inbyggd annonsserver vilket gör det möjligt att kommunicera med gästerna via bannerannonser och erbjudanden, t.ex. rabattkuponger, i direkt anslutning till besöket. Som restaurangägare kan man även använda denna möjlighet till att låta sponsorer annonsera i restaurangens Wi-Fi

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *